راهنمایی برای اشتغال و مهارت شما

وب سایت آموزش ورزش، آرایشگری، بدنسازی و ...

راهنمایی برای اشتغال و مهارت شما

وب سایت آموزش ورزش، آرایشگری، بدنسازی و ...

  • ۰
  • ۰

گوسفند شال که بومی منطقه بوئین زهرای استان قزوین است جزو بهترین نژاد سنگین وزن ایران و جهان است. این نژاد سرعت رشد بالایی دارد و از نظر تولید شیر نیز از توانایی کمی و کیفی خوبی برخوردار است. درصد وزن لاشه سرد به وزن زنده در بره‌های پرواری این نژاد ۹۹/۴۹ درصد و وزن چربی لاشه به وزن زنده حدود ۴۶/۱۳ درصد است.همچنین مقدار تولید پشم سالیانه قوچ یک الی ۳/۱ کیلوگرم و میزان میش سالیانه ۸/۰ تا یک کیلوگرم است.


بهترین نژادهای گوسفندان ایرانی:

گوسفند-مهربان


بهترین نژاد پوستی : نژاد قره گل

گوسفندان این نژاد پوستی نرم و لطیف داشته و دارای پشم هایی مجعد و ظریف هستند. پشم این گوسفندان به دلیل نرم بودن تارهایش برای تولید پالتو و کلاه و … استفاده می شود. نژاد پوستی دارای دست و پای کشیده، باریک و ظریف است و پشمهایی دارای رنگ خاص با تارنازک و بلند اما کم پشت دارد و بره های جوان تر این نژاد پوست مرغوب تری دارند. در میان نژاد های پوستی جهان، بره قره گل پوست بسیار لطیفی دارد.


نژاد-قره-گل1


بهترین نژاد گوشتی : نژاد شال، لری، مهربان و افشاری

این نژاد مهمترین نژاد در ایران است زیرا در کشور ایران هدف اصلی از پرواربندی دام تولید گوشت آن است. نژاد های گوشتی را می توان با داشتن صفاتی چون پیشانی پهن، سینه بزرگ و گوشتی، گردن کوتاه و پر، کمر و پشت مستقیم و پهن، ران هایی حجیم و عضلانی، ساقهای درشت کپل پهن و بزرگ شناسایی کرد. مهمترین نژادهای گوشتی در ایران نژاد شال، لری، مهربان و افشاری هستند. بال مرغ سیشوان

معرفی بهترین نژاد گوسفند

  • ۹۷/۰۴/۲۳
  • احمد کریمی